Sunday, December 11, 2011

Jangan jadi manusia batu api...

Assalamualaikum...

Salam hari minggu semua! Entry kali ni aku nk share ngan korang semua pasal manusia batu api. First sekali aku nak tye, korang tau x maksud manusia batu api? Kalau yg tau 2 bagus la. Bagi yg x tau, meh cni aku bgtau korang. Batu api kat cni bukan la maksud batu yg ade api or berapi-api tp maksudnye someone yg suke sgt nk melaga-lagakan org lain dgn sengaja atau x sengaja. Means dgn niat atau tanpa niat la. Kalau ade niat 2 mungkin die jealous kot. Sebab 2 die wat cm 2,x pon die 2 KKS (kurang kasih sayang)..huhu.. Kalau yg tanpa niat lak mungkin hobi die kot. haahaha..

Aku meluat btol dgn org yg berperangai batu api ni. Menjengkelkan tau x. Disebabkan mulut die yg berapi 2,hal yg kecik boleh jadi besar. Disebabkan mulut die gak org boleh bergaduh. Disebabkan mulut die gak org putus kawan. Semuanya sebab mulut die la.. Menyakitkan hati betol. Aku xtau la ape yg die dpt kalau buat mcm 2. Tapi yg pasti die dapat dosa la sebab melaga-lagakan org. Buat org lain bergaduh,sakit hati and then putus kawan. Sayang,muke je cantik tp perangai teruk. Rugi2..

P/S: Mende ni byk berlaku kat sekeliling aku.. Hopely x terjadi pada aku la.. Amin..

No comments:

Post a Comment