Thursday, October 14, 2010

10 sEbaB kEnApa KiTa JaTuh CinTa!!

1) Rupa - Selalunya rupa memainkan peranan utama dalam menguasai hati kita untuk jatuh cinta terutamanya pada pandangan yang pertama. Biasalah, manusia kan suka pada benda yang cantik. Apatah lagi kalau si dia berwajah Pan Asia, bermata biru atau sekurang²nya mempunyai lengan yang boleh di jadikan bantal tidur...heh heh!

2) Harta - Ada juga sebilangan orang yang tak mementingkan paras rupa. Tetapi mementingkan paras ketebalan duit dalam dompet! Katakanlah kalau si dia bawak BMW 5 series ke, Fairlady ke..muka macam pecah rumah pun sanggup dijadikan teman. Itu tak kisah, duit banyak boleh buat 'make over'.Yang penting kehidupan terjamin.

3) Kata-kata - Ayat power beb! kalau tak power, macam mana boleh jatuh cinta ye tak? Hendaknya kalau ada yang rajin bagi bunga, tunggu di tepi tingkap sambil mainkan gitar atau ucapkan kata-kata cinta sebelum dan sebaik saja bangun tidur. Hmm...indahnya dunia kan?

4) Perwatakan - kadang-kadang ada orang ni dia tak cantik, tak hensem. Muka pun biasa²..ala kadar aje. Tapi...'stylo'. Dari cara dia menghiasi diri, berjalan,bercakap, senyum...ada sesuatu yang menarik hati kita untuk terus mendekatinya.

5) Hati - Hati memainkan peranan yang amat penting dalam mengawal perasaan kita untuk jatuh cinta atau tidak. Kadang² kita boleh rasa sidia memang telah di takdirkan untuk kita walau sidia! pokok pangkalnya hati kita dah suka.

6) Pandai - Siapa yang tak suka bila di dampingi oleh orang² yang terpelajar. Secara tak langsung kita pun rasa diri pandai juga. Macam angkasawan negara tu...sape ke namanya...hah dah la pandai, hensem pulak tu. Confirm ramai yang tergolek² jatuh cinta.

7) Status - Kalau si dia anak datuk ke, tan sri ke, anak raja ke,artis popular ke mesti korang pun tergolek² tangkap cintan jugak.mana tak nya, dah la ternama, glamor pulak tu.Confirm jadi perhatian bila dapat mendampingi si dia. Secara tak langsung, korang pun tumpang glamor jugak kan?

8) Cool Sikap - Mungkin pada mulanya kita tak suka dan tak layan. Tapi bila si dia terlalu baik dan menunjukkan semangat yang bersungguh ingin memikat, kita mula cair. Perasaan itu akan datang dengan sendiri bila menyaksikan si dia bersungguh mencintai kita dan berupaya menjaga kita seumur hidup.

9) Selalu bersama - Sering terjadi pada insan?yang sering menghabiskan masa bersama terutamanya yang berkawan baik. Ke sana sini berdua dan tak pernah berenggang walau sesaat.Bila dah selalu bersama, kita lebih memahami si dia daripada orang lain dan begitu juga sebaliknya.

10) kahwin paksa - Bila dah jadi teman hidup, sama ada rela atau tidak kita harus mencintai si dia dan memberikan seluruh hidup serta jiwa raga padanya. Takkan nak biarkan si dia terabai dan tak di layan. Ala, paling koman pun 6 bulan aje. Belajar²lah mencintai si dia.Mungkin si dia dah ditakdirkan menjadi jodoh yang terbaik untuk kita. Siapa tahu kan?

Source: Zairi (18/2/2008)

No comments:

Post a Comment