Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan...

Assalamualaikum....

Pagi semua! Lame da x menjenguk blog ni. Nampak macam da usang je. Ape la tuan punye blog ni, tak dijagenye THE TYPEWRITTER ni elok2. Nanti da berhabuk baru tau. Puas plak nak mengemaskini nanti.. Hurmm,yela2 nak jage la ni. Nasib baik nak lawat jugak,kalau tak cam ne?? Untung tau ade owner macam saya ni. Haha.. Udah2..Jangan nak merapu sgt laa,org tak suka.. Ye dop?? Huhu..
Alang2 da singgah sahur ni, saya nak mengambil kesempatan utk mengucapkan Selamat Berpuasa kpd semua yg beragama Islam. SALAM RAMADHAN untuk semua k. Rase2nye macam baru je sambut ramadhan taun lepas, sekejap betol mase berlalu kan. Haa..ni da masuk bulan ramadhan, da abes ganti pose yg sebelum2 ni? Mesti la da abes kan. Budak baik. huhu..
Semoga ramadhan kita tahun ini diberkati oleh Allah s.w.t. Mesti pose penuh tau. Jangan nak pose yang yuk je. Yang lelaki tu pastikan pose anda penuh sbb anda xde sbb utk tidak berpuasa melainkan ade keuzuran. Keuzuran di sini bukannya bermaksud seperti keuzuran wanita tetapi ia membawa maksud sakit atau tidak mampu untuk berpuasa sehingga boleh memudaratkan. Ada paham? (macam ustazah plak kawan rase..huhu). Bukan ape, ingat mengingatkan tu kan bagus. Lagipun xde sbb utk kite tak berpuasa sedangkan kita mampu. Dan yang paling penting dan kita mesti ingat, jangan sesekali kita lupa bahawa berpuasa di bulan ramadhan itu adalah WAJIB kerana ia adalah salah satu rukun Islam..

P/S: Doa Ramadhan Hari Pertama - "Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasa orang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku. ibadah orang benar-benar mengerjakan ibadah. Dan jagalah aku dari tidurnya orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku wahai Tuhan maha pengampun daripada segala dosa."

No comments:

Post a Comment