Wednesday, March 9, 2011

PerSonaLiti & MaksUd BunGa...

Kepada pakwe2 yg nk hadiahkan bunga kat awek tu pe kate sebelum korang hadiahkan bunga tu kite same2 tgok pe maksud bunga yg menjadi pilihan korang tuh..Pemilihan bunga ni penting tuk meluahkan ape perasaan korang sebenarnye...nanti kalau salah bg bunga lain lak jadinya kan..yela hati pompuan ni kan sensitif,cepat tersentuh...kalau dpt bunga even sekuntum pon dr pakwe senyum dah smpai ke telinga..bak kate bunga ni cm mesej la kat pasangan2 yg berchenta ni..hehe..(seronoknye kalau aku dpt bunga..ermm sape la yg kasi kat aku ek...)

Gardenia
Kalau kamu suke kat si dia tp x berani nk tegur,apelagi mengungkapkan kate cinta,bagi la dia bunga gardenia. Bunga ni membawa maksud "secret love" atau dalam diam kamu menyukai si dia.

Iris
Dengan menghadiahkan bunga ni kepada si dia, kamu mengatakan bahawa "Saya ingin menjadi lebih dari sekadar sahabatmu". Bunga ni pon bermaksud bahawa kamu sgt mengambil berat dan bersedia bile2 masa sahaja demi si dia apabila diperlukan.

Mawar pink @ Mawar putih
Bunga ni sesuai kamu hadiahkan kalau hubungan tgh buruk,maksudnye tgh bergaduh ke sebab bunga mawar bererti "Saya masih cinta dan akan selalu mencintaimu".

Mawar merah
Bunga ni melambangkan perasaan "Cinta dan ghairah". Ertinya,kamu sudah serius sama ada dr segi lahir dan batin untuk bersama si dia melangkah ke arah yg lebih jauh seperti mengikat tali pertunangan atau berkahwin. (ermm bile agaknye aku akan dpt bunga mawar merah eh?? =D)

Bakung
Untuk mengatakan bahawa "Kamu adalah satu-satunya dalam hidupku". Cubalah hadiahkan si dia bunga bakung ataupon bunga2 lain yg berwarne kuning. Bunga ni juga bermaksud "Kamu adalah org yg paling istimewa dalam hidupku".

Tulip merah
Bertuahnye si dia jika menerima bunga ini dari kamu. Pasti berbunga-bunga hatinya kerana terlalu bahagia. Mane tidaknye, bunga ini melambangkan bahawa dia adalah "perfect lover" dalam hidup kamu. Owh,alangkah indahnye kalau aku dpt bunga nih..hehehe...

Forget-me-not
Dari name pon kite leh tau ape maksudnye kan.. Bunga berwarne biru ni maksudnye kamu telah menemukan "True love" pada dirinya.

Primrose
Bunga mawar yg kelopaknye kecik2 ni mempunyai erti yg sgt mendalam. Nampaknye kamu dah betul2 jatuh cinta dan sayang dengan si dia. Bunga ini memberi maksud "Saya tidak boleh hidup tanpa awak".

Sumber ni aku dpt mase aku ngah wat keje bi ari tuh..tgh aku sebok search sal camera tibe2 lak aku jumpe gmbar bunge. Cantik giler org yg snap gmbar tuh. Aku pon pe lagi terus la search sal bunge2 nih and then aku jumpe la mende alah nih.. Aku rse cm nk kongsi ngan korang la kan sbb ne tau nanti leh wat rujukan bile nk hadiah bunge kat org yg korang sayang..

P/s: Entry ni bkn saje tuk org2 yg ngah berkasih-kasihan jer tp umum tuk seme.. kalau nk bagi kat parents pon boleh.. sbb diorg pon org yg kite syg kan.. Ermmm...aku tertanye-tanye bunga ape la yg bakal aku dpt nanti kan.. Bile la pakwe aku nk hadiahkan bunge kat aku nih?..oppss...hehehehehe

No comments:

Post a Comment